Blog

Jakie 3 typy filmów nagrać na początku?

Nie musisz od razu opracowywać całej strategii marketingowej, aby zacząć z video w swojej firmie.

Rozpoczęcie przygody z video marketingiem jest prostsze niż Ci się wydaje.

Pokażemy Ci trzy najbardziej wpływowe filmy, które z łatwością stworzysz, aby zacząć swoją strategię. Otrzymasz także wskazówki przydatne w sytuacji jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu filmów.

1. Film produktowy

Filmy opisujące produkt lub usługę to najlepsza metoda aby Twoi potencjalni klienci zapoznali się z nim, w taki sposób, jaki nie da im zdjęcie czy tekst. Obejrzenie filmu sprawi, że o wiele lepiej poczują czy to co oferujesz zaspokoi ich potrzeby. 

Badania pokazują, że klienci o wiele chętniej podejmują decyzję o zakupie jeśli na stronie produktu lub usługi znajduje się dodatkowo video.

Poniżej możesz obejrzeć dobrze zrobiony film prezentujący produkt.

ZACZYNAMY OD POMYSŁU

Tworząc omawiane tutaj filmy najłatwiej skupić się na zaprezentowaniu funkcjonalności Twojego produktu. Droga do sukcesu to skupienie się na problemie Twojego klienta i pokazanie jak możesz mu pomóc. Oto kilka wskazówek:

POKAZUJ I OPOWIADAJ

Nie sztuka przegadać cały film rozpływając się nad zaletami Twojego rozwiązania. Zdecydowanie ważniejsze jest abyś pokazał w jaki sposób życie Twojego klienta staje się lepsze.

SKUP SIĘ NA TYM CO NAJISTOTNIEJSZE

Nie chodzi o to aby pokazać wszystko, ponieważ ludzie mają ograniczony zasób uwagi, dlatego film nie może być za długi. Powinieneś celować w krótkie czasy, najlepiej między 60 a 120 sekund. Możesz robić dłuższe filmy jeśli wiesz, że będą je oglądać osoby już zainteresowane lub rozważające zakup, ponieważ będą chciały rozwiać swoje wątpliwości.

TWORZĄC SCENARIUSZ SKONSULTUJ SIĘ Z DZIAŁEM HANDLOWYM PONIEWAŻ ONI NAJLEPIEJ ZNAJĄ POTRZEBY KLIENTA

Dobry pomysł, a dalej scenariusz to podstawa skutecznego filmu, dlatego tworząc go współpracuj z osobami które znają najlepiej sam produkt jak i klienta. To sprawi, że Twoje video będzie idealnie wpasowywać się w potrzeby odbiorcy przekazu.

2. Webinary

Webinar to interaktywne wydarzenie organizowane online, najczęściej w formie wykładu, prezentacji rozmowy. Możesz na przykład przedstawić swój najnowszy produkt, przeprowadzić wywiad z ekspertem w swojej dziedzinie lub przekazać słuchaczom temat, który Cię pasjonuje.

Webinar składa się z gospodarza, lub panelistów prezentujących się publiczności online. Prezentacja jest dostarczana poprzez udostępnianie ekranu, z mówcą na ekranie lub przez połączenie obu. Zwykle jest sekcja pytań i odpowiedzi (Q&A), w której gospodarz może wchodzić w interakcje i budować relacje ze swoimi widzami. Widzowie najczęściej wchodzą w interakcje za pomocą chatu.

Webinar jest świetnym narzędziem sprzedażowym, ponieważ po prezentacji oraz odpowiedzi na pytania słuchaczy możesz zaproponować im zakup swojego rozwiązania, które dla nich przygotowałeś.

Oto lista naszych porad dotyczących webinarów.

PRZYGOTUJ DOBRY PLAN KROK PO KROKU

Zaplanuj co wartościowego będziesz mówił i pokazywał na każdym etapie spotkania z uczestnikami. Powinieneś wiedzieć jakie pytania im aby zaangażować ich w aktywne uczestnictwo, dzięki temu chętniej wytrwają do końca spotkania.

PRZYGOTUJ SIĘ TECHNICZNIE

Nie ma chyba większej wtopy, niż problem z internetem lub komputerem po Twojej stronie, dlatego zadbaj o te rzeczy. Upewnij się też czy masz dobre oświetlenie, oraz jakość twojego głosu jest dobra, jeśli nie to zainwestuj w dobry mikrofon.

Koniecznie zrób próbne nagranie na którym może znaleźć się nawet jedna osoba, np. ktoś z Twojej ekipy. Przetestowanie webinaru pozwoli Ci rozwiązać wcześniej ewentualne problemy, oraz dostaniesz wartościową informację zwrotną.

NAGRYWAJ SWOJE WEBINARY

Zawsze nagrywaj webinar, dzięki temu będziesz mógł go wysłać osobom, które nie dały radę na nim się pojawić. Możesz zrobić z nagranego webinaru produkt, który będziesz dawał gratis swoim nowym klientom lub nawet sprzedawać samo nagranie.

PLATFORMY I PROGRAMY DO WEBINARÓW

Istnieje bardzo dużo narzędzi internetowych dzięki którym połączysz się ze swoimi widzami. Oto kilka przykładów:


ClickMeeting – posiadają darmowy plan testowy, a cena zaczyna się od 40 zł za rok.

my own CONFERENCE – oferuje darmową wersję do 20 uczestników, natomiast jeśli potrzebujesz więcej miejsca dla uczestników to możesz je powiększyć bardzo elastycznie i cena też wzrośnie elastycznie.

Livestorm – Może obsługiwać webinary nawet na więcej niż tysiąc uczestników. Posiada także darmowy plan.

3. Film, na którym odpowiadasz na pytania

Potocznie takie filmy nazywamy FAQ, jest to skrót od angielskiego frequently asked questions. Celem takiego filmu jest dać wartość lub rozwiać wątpliwości odbiorcy przekazu.

Wielką zaletą nagrywania filmów odpowiadających na pytania klientów jest fakt, że bardzo łatwo, szybko oraz tanio można je przygotować.

Jeszcze ważniejsza kwestia jest taka, że budujesz w ten sposób zaufanie dla swojego biznesu ponieważ widz widzi, ze znasz się na rzeczy oraz chcesz mu pomóc. Nie można też pominąć faktu, że raz przygotowany taki film oszczędza czas Twojego zespołu, ponieważ dostaniesz mniej wiadomości z pytaniami.

Oto kilka wskazówek jak robić to dobrze:

ZBIERZ PYTANIA

Znalezienie realnych wątpliwości Twoich potencjalnych klientów jest kluczowe, dlatego poświęć temu tyle czasu aż będziesz miał pewność, że masz właściwe tematy. Dobrą praktyką jest porozmawianie ze swoimi sprzedawcami, klientami oraz poszukanie w internecie, o co pytają ludzie komentując treści związane z daną tematyką.

BĄDŹ POMOCNY

Jeśli ktoś ogląda Twoje FAQ to znaczy, że jest tym zainteresowany i masz jego uwagę. Ważniejsze tu będzie danie jak najbardziej wartościowej wiedzy, niż walka o utrzymanie uwagi za pomocą krótkiego i dynamicznego filmu. Możesz bez obaw rozwijać swoje wypowiedzi, aby były jak najbardziej pomocne. Oczywiście bez przesady 😉 Lanie wody nie jest dobre.

NIE TYLKO SŁOWA

Świetne jest, ze widzowie mogą zobaczyć Twoją uśmiechniętą twarz odpowiadającą na ich pytania. Jeszcze lepiej będzie jeśli co jakiś czas pokażesz im materiał filmowy jak to o czym mówisz działa w praktyce, a Twój głos będzie nałożony na ten materiał. Pamiętaj tylko, aby głos, który będzie nałożony miał tę samą barwę, poziom głośności oraz jakość, jak wtedy gdy Cię widać. Oprócz materiału filmowego możesz pokazać różne prezentacje, wykresy i schematy. Pamiętaj tylko żeby te wstawki były w środku odpowiedzi na konkretne pytanie, a Twoja pozytywna twarz na początku i na końcu.

Jak nagrywać filmy dla branży beauty

NAPISZ DO NAS

Telefon: 696 931 769

kontakt@murivo.pl

facebook.com/murivomedia

@murivo.pl

Stacjonujemy w Lublinie. Działamy w całej Polsce i nie tylko











Polityka Prywatności strony internetowej www.murivo.pl